Informacje dla nowo przyjętych studentów WpiE
rok akademicki 2025/2026
UWAGA!
od dnia 2025-10-15 nowe informacje tylko na stronie ogłoszeń dla wszystkich studentów Wydziału
Podział na grupy studentów
Harmonogram zjazdów na studiach niestacjonarnych.
Spotkania organizacyjne (obecność obowiązkowa):
- ADMINISTRACJA studia pierwszego stopnia stacjonarne: 3.10.2025 r. godzina 13.00 sala 1.05
- ADMINISTRACJA studia pierwszego stopnia niestacjonarne: 5.10.2025 r. godzina 13:00 sala 1.05
- ADMINISTRACJA studia drugiego stopnia niestacjonarne: 11.10.2025 r. godzina 13.00 sala 1.13
- DORADZTWO PODATKOWE studia drugiego stopnia niestacjonarne: 5.10.2025 r. godzina 8.00 sala 2.21
- EKONOMIA studia pierwszego stopnia stacjonarne: 1.10.2025 r. godzina 9.45 sala 1.01
- EKONOMIA studia drugiego stopnia stacjonarne: 1.10.2025 r. godzina 8.00 sala 1.18
- PRAWO studia stacjonarne: 1.10.2025 r. godzina 13.00 sala 1.01
- PRAWO studia niestacjonarne: 4.10.2025 r. godzina 8.00 sala 0.12
- RACHUNKOWOŚĆ I PODATKI studia pierwszego stopnia stacjonarne: 1.10.2025 godzina 8.00 sala 0.12
Informujemy, że zapisy na przedmioty do wyboru oferowane przez WPiE w roku akademickim 2025/2026 na kierunkach prowadzonych na naszym Wydziale uruchomimy dla Państwa w terminie od 24.09.2025 roku godz. 8.00 do 28.09.2025 roku godz. 23.59 (dot. studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych).
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z Regulaminem Studiów UJD studenci zobowiązani są do rejestrowania się na zajęcia w systemie USOSweb oraz sprawdzania i podpinania przedmiotów z rejestracji pod właściwy etap studiów. Niezapisanie się studenta w podanym terminie na oferowane przedmioty do wyboru skutkować będzie przypisaniem na przedmiot wskazany przez władze dziekańskie Wydziału bez możliwości jego zmiany.
Inauguracja roku akademickiego 2025/2026 odbędzie się 6 października 2025 roku (dzień wolny od zajęć dydaktycznych).
Rozkłady zajęć wszystkich grup są ogólnodostępne bez logowania do USOSweb (instrukcja strona 4) na stronie:
Indywidualne rozkłady zajęć na semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026 dostępne są również po zalogowaniu się (dane do logowania takie same jak do systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów) na własne konto na stronie USOSweb - dopiero po przypisaniu studenta do grup zajęciowych w systemie USOS (instrukcja).
Logowanie do systemu USOSweb możliwe będzie sukcesywnie po zakończeniu każdej tury rekrutacji i zarejestrowaniu przez Dział Spraw Studenckich nowo przyjętych osób w systemie USOS.
Od dnia 1.10.2025 roku Uczelnia udostępnia wszystkim studentom posiadającym PESEL mLegitymację studencką (w postaci dokumentu mobilnego w aplikacji mObywatel), a na wniosek studenta oraz studentom nieposiadającym numeru PESEL wydaje elektroniczną legitymację studencką. Dotychczas wydane elektroniczne legitymacje studenckie, ważne w dniu 1.07.2025 roku, zachowują ważność.
W związku z powyższym, jeśli student oprócz mLegitymacji wyraża chęć posiadania elektronicznej legitymacji studenckiej, składa wniosek w dziekanacie Wydziału.
Opłatę za elektroniczną legitymację studencką w kwocie 22 zł należy dokonać na indywidualny numer rachunku bankowego dostępny po zalogowaniu w systemie USOSweb https://usosweb.ujd.edu.pl w menu DLA STUDENTÓW w kolumnie (po lewej stronie) MOJE STUDIA>Płatności. Kandydaci, którzy rekrutowali się w systemie rekrutacyjnym IRK (Internetowa Rekrutacja Kandydatów), będą posiadać takie samo hasło w USOSweb.
W tytule przelewu proszę podać: legitymacja, imię, nazwisko, kierunek studiów i PESEL (konieczny). Potwierdzenie opłaty wymagane będzie przy odbiorze legitymacji w dziekanacie Wydziału.
Osoby przyjęte na studia drugiego stopnia, które ukończyły studia pierwszego stopnia w Uniwersytecie Jana Długosza w Częstochowie, nie wnoszą opłaty za legitymację. Legitymacja ze studiów pierwszego stopnia stanowi kontynuację na studiach drugiego stopnia.
Rejestracje ogólnoakademickie na przedmioty swobodnego wyboru, lektoraty oraz zajęcia z wychowania fizycznego odbywają się za pomocą systemu rejestracji żetonowych UL i dostępne są na stronie USOSweb https://usosweb.ujd.edu.pl/ po zalogowaniu na własne konto, gdzie znajduje się harmonogram rejestracji żetonowych, a także wszelkie informacje oraz potrzebne instrukcje. W przypadku problemów z rejestracją, np. brak żetonów typu WF prosimy o kontakt z dziekanatem Wydziału.
Zapisy na przedmiotu do wyboru oferowane przez WPiE na kierunkach prowadzonych na naszym Wydziale oraz zapisy na seminarium ogłaszane są na naszej stronie internetowej w zakładce – Ogłoszenia i odbywają się za pomocą systemu USOSweb https://usosweb.ujd.edu.pl/
Informacje dotyczące świadczeń socjalnych dla studentów Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie, w tym dotyczące miejsc w Domu Studenta Skrzat:
Regulamin świadczeń dla studentów UJD wraz z wnioskami i załącznikami zamieszczony jest na stronie internetowej Działu Spraw Studenckich Uczelni w zakładce – Stypendia. Link do strony DSS UJD: strona DSS , adres e-mail do DSS: dss@ujd.edu.pl .
Studenci ubiegający się o przyznanie świadczeń socjalnych, o których mowa w ww. Regulaminie, składają wnioski do Biura Obsługi Studenta przy Dziale Spraw Studenckich UJD, gdzie również należy zgłaszać się w celu uzyskania wszelkich informacji w tym zakresie.
Osoby zainteresowane miejscem w Domu Studenta Skrzat Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie prosimy o zapoznanie się z Zarządzeniem Rektora UJD w sprawie zasad przyznawania miejsc w Domu Studenta Skrzat i postępowanie zgodnie z wytycznymi. Zarządzenie oraz druk wniosku zamieszczone są na stronie internetowej Domu Studenta Skrzat w zakładce – Dokumenty. Link do strony DS Skrzat UJD: http://www.skrzat.ujd.edu.pl
Druk wniosku o przyznanie miejsca w Domu Studenta Skrzat zamieszczony jest również na stronie internetowej Działu Spraw Studenckich Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie w zakładce – Stypendia i stanowi załącznik do Regulaminu świadczeń dla studentów UJD. Link do strony DSS UJD: strona DSS
Osoby zainteresowane miejscem w Domu Studenta Skrzat prosimy o składanie aktualnie obowiązujących wniosków wraz z wymaganymi dokumentami w dziekanacie Wydziału Prawa i Ekonomii, zgodnie z zarządzeniem JM Rektora UJD:
- do dnia 1 września br. (studenci z pierwszej rekrutacji),
- do dnia 25 września br. (studenci z drugiej rekrutacji).
Zachęcamy do zapoznanie się ze stroną internetową Wydziału www.wpie.ujd.edu.pl, gdzie znajdziecie Państwo wszelkie niezbędne dla studentów informacje, w tym dotyczące struktury i funkcjonowania WPiE UJD.
Dane kontaktowe do Dziekanatu Wydziału Prawa i Ekonomii UJD podane są w zakładce Student/Dziekanat oraz w zakładce WPiE/Kontakt.
W celu załatwienia wszelkich spraw studenckich w Dziekanacie Wydziału Prawa i Ekonomii UJD prosimy o zapisywanie się do systemu Elektronicznej Kolejki.
Zapraszamy wszystkich nowo przyjętych studentów w pierwszych dniach października br. do Dziekanatu Wydziału Prawa i Ekonomii UJD w celu podpisania aktu ślubowania.
Zgodnie z Regulaminem Studiów UJD dziekan stwierdza niepodjęcie studiów na podstawie niezłożenia aktu ślubowania w ciągu 21 dni od rozpoczęcia roku akademickiego.
Informacja o spotkaniach organizacyjnych podana będzie na stronie Wydziału Prawa i Ekonomii UJD w Częstochowie pod koniec września.
Data dodania: 20 września 2025